چهارشنبه, 17 بهمن 1403

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر

  • ساعت : ۱۱:۲۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۱۰/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 34
  • کد خبر : ۲۲۲۸۵۴
به همت عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات بوشهر؛
دوره آموزشی توسعه و كاربرد رسانه‌های آموزشی ترویجی در برنامه‌های ترویجی برگزار شد
عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات بوشهر گفت : هدف اجرای این دوره، آشنایی «مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی» شاغل در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها که به‌عنوان اولین نقطه تماس با عرصه‌های تولیدی و بهره‌برداران، هستند، با اصول و مبانی ارتباطات آشنا باشند تا بتوانند ضمن طراحی برنامه‌های عملیاتی مناسب در راستای تحقق سیاست‌های وزارت متبوع، این برنامه‌ها را به‌خوبی اجرا و نسبت به پایش و ارزشیابی آنها اقدام کنند.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، دوره آموزشی توسعه و کاربرد رسانه‌های آموزشی ترویجی در برنامه‌های ترویجی به همت عضو هیئت‌علمی این مرکز در شبکه آموزش کشاورزی برگزار شد.

 مهناز امیر امینی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات بوشهر گفت: جهان امروز، جهان پیشرفت در عرصه فناوری و آموزش و ترویج آن در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله بخش کشاورزی است .

 امیر امینی بهره‌گیری از فناوری‌های جدید آموزشی، موجب بازنگری در شیوه‌های سنتی آموزش کشاورزان شده افزود: ازاین‌رو، تلاش برای یافتن شیوه‌های جدید ضروری و در دنیای امروز، رسانه‌های ارتباطی اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری مانند برنامه‌های مستند تلویزیونی، میان‌برنامه و کلیپ، پویانمایی و گرافیک، مجموعه تلویزیونی داستانی کوتاه، مجموعه تلویزیونی آموزشی، برنامه‌های تلویزیونی داستانی، برنامه‌های رادیویی داستانی، فیلم‌های آموزشی، عکس، بسته آموزشی، نمایش میدانی، جشنواره، نشریه، کتاب، جزوه، مجله، چارت، پوستر و... به دلیل دارابودن مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مانند جذابیت، فراگیرشدن، دسترسی آسان و دائم، به یکی از مهم‌ترین ابزارهای آموزشی تبدیل شده‌اند.

 عضو هیئت‌علمی مرکز اظهار کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان کشورمان اطلاعات فنی موردنیازشان را به طور عمده از نظام ترویج کشاورزی و از طریق مروجان و رسانه‌های ترویجی دریافت می‌کنند. رسانه‌های ترویجی مناسب‌ترین کانال اطلاع‌رسانی کشاورزی در جهان شناخته شده‌اند. در واقع، ترویج بدون رسانه‌ها هویت و کارکردهای فرهنگی خود را از دست می‌دهد ترویج با کمک رسانه‌ها قادر خواهد شد درک، مهارت و نگرش کشاورزان و تولیدکنندگان (مخاطبان) را توسعه و گسترش دهد .

 وی تصریح کرد: هدف اجرای این دوره، آشنایی «مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی» شاغل در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها که به‌عنوان اولین نقطه تماس با عرصه‌های تولیدی و بهره‌برداران، هستند، با اصول و مبانی ارتباطات آشنا باشند تا بتوانند ضمن طراحی برنامه‌های عملیاتی مناسب در راستای تحقق سیاست‌های وزارت متبوع، این برنامه‌ها را به‌خوبی اجرا و نسبت به پایش و ارزشیابی آنها اقدام کنند.

جهت دریافت لینک کانال ایتای مرکز تحقیقات بوشهر کلیک کنید

screenshot 2025-01-07 115314.pngscreenshot 2025-01-07 115410.png

امتیاز :  ۴/۶۰ |  مجموع :  ۵

برچسب ها